Kritéria hodnocení
Žák je hodnocen v průběhu celého pololetí. Při hodnocení jsou zohledněny individuální schopnosti žáka, jsou sledovány jeho pokroky v získávání znalostí a dovedností.
Obecná kritéria hodnocení v zeměpise:
- zorientuji se na mapě
- vyhledám, utřídím a vyhodnotím informace
- vysvětlím přírodní zákonitosti a aplikuji je
- pracuji ve skupině podle pravidel
- jsem připravený a plním zadané úkoly
Kritéria pololetního hodnocení v zeměpise:
Pololetní hodnocení není aritmetický průměr známek!!!
Hodnocení VÝBORNĚ:
- orientuji se na mapě zcela samostatně a bez chyb
- vysvětlím přírodní zákonitosti a samostaně je aplikuji
- zcela samostatně a bez chyb vyhledám, utřídím a vyhodnotím informace
- jsem aktivní, samostatný a plní zadané úkoly beze zbytku
Hodnocení CHVALITEBNĚ:
- orientuji se na mapě samostatně, drobné chyby dokážu se opravit
- vysvětlím přírodní zákonitosti, při aplikaci se dopouštím drobných nepřesností
- při vyhledávání, třídění a vyhodnocení informací se dopouštím drobných chyb
- jsem aktivní, téměř samostatný a plním úkoly
Hodnocení DOBŘE:
- orientuji se na mapě s občasnou podporou učitele
- vysvětlím přírodní zákonitosti, ale neumím je aplikovat
- vyhledám, utřídím informace, ale při jejich vyhodnocení potřebuji pomoc
- ne vždy jsem aktivní, téměř nesamostatný,
Hodnocení DOSTATEČNÝ:
- při orientaci na mapě se bez podpory učitele neobejdu
- vysvětlím přírodní zákonitosti s významnými chybami, neaplikuji je
- při vyhledávání informací se neobejdu bez pomoci
- jsem pasivní, neplním zadané úkoly
Hodnocení NEDOSTATEČNÝ:
- neorientuji se na mapě
- nevysvětlím přírodní zákonitosti
- jsem pasivní, nesamostatný, neplním úkoly